پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4074
-
الف
+

به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم «شیار 143» در اسپانیا به نمایش درآمد

به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار در سینما (Dore) مادرید اسپانیا به نمایش درآمد.

به مناسبت هفته دفاع مقدس فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار در سینما (Dore) مادرید اسپانیا به نمایش درآمد.

به گزارش آی‌فیلم، در این مراسم که با همکاری خانه آسیا و فیلموتک وزارت فرهنگ، جوانان و ورزش اسپانیا صورت گرفت، دفاع مقدس و سینمای ایران و ژانر دفاع مقدس و نقش زنان در این سینما معرفی شد.

در ابتدای این مراسم، خانم مننه گرس، رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ایران به معرفی سینمای ایران پرداخت و گفت: سینمای ایران برای خانه آسیا اهمیت زیادی دارد که در این راستا، با همکاری‌های انجام شده توسط رایزنی در سال گذشته 9 فیلم ایرانی در فستیوال بین‌المللی فیلم آسیا شرکت کرد.

وی با اشاره به موضوع جنگ عراق علیه ایران، آن را سبب تدوین و تهیه فیلم‌های مختلف در ژانر مخصوص به خود (دفاع مقدس) در ایران معرفی کرد و حضور برجسته زنان هنرمند ایرانی را در این خصوص ستود.

رییس بخش فرهنگی و نمایشگاهی خانه آسیا ضمن معرفی کارگردان فیلم خانم نرگس آبیار، وی را نمونه یک هنرمند برجسته زن ایرانی دانست که در این فیلم به شایستگی هنر خود را عرضه کرده است.

علیرضا اسماعیلی، رایزن فرهنگی‌ کشورمان در اسپانیا طی سخنانی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، موضوع هنر به دلیل ارزش‌های انسانی‌ و اعتقادی این انقلاب، بسیار مورد توجه واقع شد.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی رشته‌های مختلف هنری گسترش یافت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی زیادی به وجود آمد.

در پایان این مراسم، خانم زهرا رضی، کارشناس سینما با بیان توضیحاتی در خصوص جایگاه سینمای ایران به ویژگی‌های این سینما پرداخت. وی در سخنان خود با اشاره به تاریخچه سینما در ایران به تفاوت‌های آن با قبل از انقلاب پرداخت و در این خصوص نقش زنان را نیز در سینما تبیین کرد.

ص گ / ح ی

نظر شما
ارسال نظر